
ATM’leri her yerde olan sayıca fazla olan
banka mı en iyisi? Yoksa cep şubesi ya da internet şubesi en interaktif olan
banka mı en iyi? Havale ve EFT yaptığımızda işlem ücreti almayan banka mı?
Yıllık hesap ücreti aldığından ivedilikle iade eden banka mı en iyisidir? Bu
makalemizde bankaların neye göre iyi neye göre kötü olduğunu konuşacağız.
Yukarıda saydığımız sebepler sizlerin banka seçiminizde
dikkat ettiğiniz unsurlar olabilir. Şüphesiz her bir özellik birbirinden daha
değerlidir. Ancak bir bankanın iyi olması müşterilerine, yani sizlere en iyi
hizmeti vermeye çalışıyor olup olmamasından geçer. Telefon bankacılığında bir
türlü müşteri temsilcisine ulaşamadığınız, sıranın size gelmediği ya da
telesekreterden kurtulamadığınızı düşünün. Ya da kredi kartınızın son ödeme
gününde civarda çalışır tek bir ATM olmadığını. Yok yere KBB puanınızın
zedelenmesini istemezsiniz değil mi? Cep şubesi uygulamasının devamlı hata
verip kapandığını ve bir türlü bu soruna karşılık banka tarafından güncelleme
yapılmadığını düşünün.
En iyi banka hangisidir diye sorarken içinizi fazlaca
karattığımızın farkındayım. En iyi banka hangisidir sorusu göreceli bir sorudur
ve herkeste farklı bir cevabı olacaktır. Bize göre en iyi banka maaş
bankanızdır. Çünkü maaş bankanız sizin için BDDK (Bankalar Denetleme ve
Düzenleme Kurulu) tarafından belirlenen kredi faiz oranının en düşük olanını
sunar. Aynı zamanda havale ve EFT
işlemlerinde işlem ücreti gibi, yıllık hesap işletim ücreti gibi ufak
ama bir araya geldiğinde büyük rakamları oluşturan harcamaları yapmaktan
alıkoyar.
Öte yandan evden hiç çıkmadan, hesabınızdaki parayı ister
kredi kartınıza isterseniz kredi ödemenize, bazen faturalarınızı ödeyip işlem
ücreti olmaksızın elektriğinizin suyunuzun kesilmemesine yardımcı olan cep
şubesi ya da internet şubesi gibi uygulamaları olan bankalar da hayat kurtarıcı
olabilir. Her bankanın cep şubesi var ancak hepsinin işlevselliği bir değil.
Müşterisine şubesinde destek veren bankalar olduğu kadar online hizmet veren
bankalar da mevcut.
Telefon bankacılığı da online bankacılık kadar değerlidir.
Günümüzde müşteri temsilcisine bağlanmak gerçekten eskiye nazaran çok
zorlaştırılmıştır. Bunun sebebi tüketicilerin en ufak bir problemde bile
müşteri temsilcilerine ulaşmak istemeleridir. Fakat gerçekten yardıma ihtiyacı
olan kişilerin telefonda yardım alamaması durumu maalesef bankaların en eksik
yönlerinden biridir. Oysa bankalardan kredi çektiğiniz ve ödemesinde gecikme
yaşandığı takdirde bankalar sizi istemediğiniz kadar çok arayacaklardır. Bunun
nedenin BDDK (Bankalar Denetleme ve Düzenleme Kurulu) tarafından bankalara
yapılan sık ve sayısız denetlemelerdir. BDDK 2000 krizinde yaşanan problemin,
bankaların sayısız tüketiciye sicillerine bakılmaksızın krediler vermesi ve bu
kredilerin yüksek çoğunluğunun ödenmemesi, batık krediler probleminin tekrar
etmemesi durumudur. Bu nedenle BDDK aynı zamanda tüm bankalara krediler için
belirli faiz oranları dışına çıkmalarını yasaklamıştır. Bir banka sizi sık sık
geciken kredinizle ile ilgili arıyorsa o bankayı BDDK’ya şikâyet edebilirsiniz.
En iyi banka hangisidir sorusunu sizler için cevaplamaya
çalıştık. Bankalardan kredi çekmeye karar verdiğinizde kredi çekmek için en iyi
banka hangisidir sorusunun cevabı için sizleri kredi uzmanlarımıza
yönlendiriyoruz. Bankalar günümüzde nakit ihtiyacımızı karşılayabildiğimiz
yegane kurumlardır. Ancak doğru bankayı seçmediğimizde kredi çekerek kredi
kapatmaya başlayabilir, yanlış yatırım yapmış olabiliriz. Doğru bankayı
bulduğunuzda kredi uzmanlarına başvurduğunuz için mutlu olacağınızı sizlere
daha önceki deneyimlerimize bakarak garanti ediyoruz. Bizi seçtiğiniz için
teşekkür eder, siz sitemiz misafirlerine güzel bir gelecek dileriz.